2010年2月にヘルシンキに引っ越してきました。日本を離れて早10数年、ここは4カ国目です。イギリス、シンガポール、タイそして出張や旅行で訪れた数々の国で、おいしいものに出会いました。きっとフィンランドでもいろいろな発見があるはずと期待をこめて、このブログを始めます。

I have moved to Helsinki in February 2010. This is the forth country I live outside of Japan. There were many discoveries of delicious food in the UK, Singapore and Thailand, then over 30 countries I have visited for business trips and holidays. I am sure there are more here in Finland and I am here to start reporting what I experiences.

2010/05/23

House warming party - 引越し祝い


It has been a month and half since I moved to the new apartment. After the long planning process, the house warming party was finally held on Thursday. I made CHIRASIZUSI with fresh salmon on top and some side dishes. I received the wonderful gifts. Thank you all!. He is one of those which is very traditional, according to my colleague, in Finland - Dark bread and Salt. Why salt? Have not found an answer yet.
引越ししてもう一ヶ月半たったけど、やっと引越しパーティの日がやってきました。これは、同僚との第一弾です。(第2弾の計画はまだないけど)。和食の期待に答えて、ちらし寿司をつくりました。ここで手に入るフレッシュなサーモンを上に添えて。
引越し祝いをいろいろいただきました。みんなありがとう!その中のひとつをご紹介。黒パンと塩をプレゼントするのが、フィンランドの伝統なんだって。なんで塩?と聞いたけど、だれも知らなかった。

1 comment:

  1. 寿司桶がある所がさすが!そしておいしそう♡こんなお料理上手な同僚がいたら幸せだよ!これまでのメニューもどれもこれもおいしそうでそして美しくうつってます。
    季節があると旬があるってことで、料理の気分が盛り上がるよね。今こっちはそら豆だよ!ゆでてビールと一緒に。←料理になってないか。

    黒パンと塩があれば、なにがなくとも生きていけるってことなのかなぁ?

    ReplyDelete