2010年2月にヘルシンキに引っ越してきました。日本を離れて早10数年、ここは4カ国目です。イギリス、シンガポール、タイそして出張や旅行で訪れた数々の国で、おいしいものに出会いました。きっとフィンランドでもいろいろな発見があるはずと期待をこめて、このブログを始めます。

I have moved to Helsinki in February 2010. This is the forth country I live outside of Japan. There were many discoveries of delicious food in the UK, Singapore and Thailand, then over 30 countries I have visited for business trips and holidays. I am sure there are more here in Finland and I am here to start reporting what I experiences.

2011/01/27

Neuvo - ヘルシンキでスペイン料理

今日はレストランレポートです。Neuvoというレストランに行きました。ここは結構ポピュラーなスパニッシュレストラン。スペイン人と一緒だったので、タパスのセレクションはおまかせして、メインコースだけを選びました。 Here is a restaurant report today. I went to the restaurant Neuvo. THis is quite popular Spanish restaurant. Spanish friend made a selection of Tapas menu, so I selected only a main course.

タパスは、コロッケとガスパッチョに浮かんだ海老そしてイカ。アイラブタパス! Tapas plate served croquette, grilled prawn on Gazpacho soup and fresh squid. I love T+A+P+A+S!

メインコースはシーフードをチョイス。すずきのすり身団子とホタテのグリルがブラックライスのリゾットの上にのっかって、ムール貝風味のフォームと一緒に出てきました。かなり満足! I selected a seafood dish for main course. Perch fish ball and grilled scollops were on the black rice risotto along with mussels forms. Very delicious!

デザートは栗クリームのミルフィーユ。モンブランがとっても好きな私は、栗をデザートメニューに発見したら頼まずにはいられません。これモンブランとは違うけど、なかなかさっぱりめのクリームで合格! Walnut cream mille-feuille was for a dessert. I love the 'Mont Blanc aux marrons' cake so cannot resist to walnut whatever. This was different from my favourate cake, but was delicious, too.

このレストラン他の人にお勧めできます。なので、右のレストランリンクに仲間入りです。I can recommend this restaurant, so now joined my restaurant links on the right.

No comments:

Post a Comment